Sunday 20 November 2011

*Park+Song=?(Episode lima)*




“why do you act like that, just now?”

“it’s not of your business, ok!” dengan muka yang sedikit marah. Nina terus berdiamkan diri.
           
Dulunya, nina pernah minat lelaki ini, tetapi setelah fikirkan balik, lelaki ini nampaknya agak sombong. Jadi nina beralih pendapatnya kepada lelaki korea lain. Memang sepatutnya aku beralih minat kepada Jo Kwang Min. fikir nina.

           Sedang Nina mengkritik lelaki yang berada di depannya itu didalam hati, Nina tersedar dengan ada seseorang yang panggilnya.

            “Nina-ssi…” panggil lelaki itu lembut sambil melambai-lambai ke arah Nina berkali-kali. Memang kuat beranganlah perempuan nie. Fikir lelaki itu(dalam bahasa Korea).

            “nae,” jawab Nina setelah tersedar dari lamunannya. Lelaki itu mengarahnya dengan hanya memuncungkan mulutnya yang pelayan menanyanya untuk makan apa.

            “what do you want to eat?” tanya lelaki yang berada di depannya.

            “what food that isn’t pork and alcohol in it?” tanya Nina yang hanya terfikir untuk menjauhkan makanan haram itu darinya. Lelaki itu terus bersuara dalam bahasa Korea dengan pelayan tersebut, bagaikan tolong menterjemahkannya. Setelah lelaki itu bercakap dengan pelayan tersebut, pelayan tersebut terus beredar. Itu membuatkan nie merasa pelik kerana lelaki didepannya itu tidak menanyanya makanan apa yang dia mahukan.

           Walaupun Nina sedikit sakit hati, tetapi dia hanya biarkan. Kalau difikirkan balik, walaupun lelaki itu tanya dia pun, dia tidak tahu makanan apa itu.

            “do you like spicy food?” lelaki di depan Nina itu bersuara tiba-tiba.

            “yes, I am, wae?”

            “oh, in Korea, there all lot of spicy food.”

            “it’s good for me” jawab Nina sambil tersenyum. Pada mulanya, Nina agak selesa bersama dengan lelaki itu, tetapi di sebabkan ramai yang melihat mereka, Nina bagaikan tidak sedap duduk. Setelah beberapa minit, ada seseorang warga tempatan mendekati mejanya yang daripada tadi terus menerus pandang kearah mereka berdua.

Dalam bahasa Korea…

            “adakah awak, Song Joong Ki?” wanita itu bersuara sambil memegang telefon bimbitnya itu.

            “huh? Nae.” Jawab lelaki itu. Setelah itu Nina ternampak wanita itu memanggil kawan-kawannya yang dari tadi memandang kearah lelaki didepannya itu. Tiba-tiba semakin lama semakin ramai yang berkumun di meja mereka. Tetapi, lelaki itu malah melayan pula peminat-peminatnya itu. Nina hanya mendiamkan diri.

            “boleh saya bergambar dengan awak? Saya fan awak.” Wanita itu berkata lagi. Ada yang mengeluarkan telefon. Ada yang mengeluarkan buku nota untuk di tandatangankan oleh lelaki itu. Nina merasakan dia tidak sepatutnya berada disitu.

            Nina mula bangun dari tempatnya dan bergerak menuju ke pintu masuk ke restoran itu. Nina kembali melihat kearah restoran itu tadi, tapi tiada apa yang berubah.

            “oklah Nina, kau sepatutnya menyuruh lelaki itu pergi balik ke Hotel, tetapi dah menjadi macam ini, tiada apa yang boleh aku lakukan selain aku melarikan diri dari semua orang yang berkumun tadi. Rimas 
tahu.” Bebel Nina setelah keluar dari restoran itu.
            
Nina mengatur langkah untuk beredar dari situ. Dan setelah beberapa langkah, Nina terfikir yang dia sudah tersesat.

           “aduh! Kenapalah aku lari tadi? Sudahlah aku tidak tahu tempat ini dimana. Aduh!!” Nina mengetuk dahinya beberapa kali. ‘aduh!’ jerit Nina dalam hati tanda sakit.~

*garisan perantaraan*

No comments:

Post a Comment