Friday 18 November 2011

*Park+Song=?(Episode tiga)*


Keesokkan harinya,,

Nina terjaga dengan mimpi yang agak ngeri. Dengan mimpi itu, Nina langsung tidak boleh terlelap lagi. Tanpa berfikir, Nina bangun dari tempat tidurnya dan pergi membasuh dirinya. Setelah mandi Nina mengenakan baju ini...
dengan kasut dan handbag yang dibeli oleh kakanya dulu....
Setelah mengenekan semuanya merah, Nina terus beredar dari biliknya dan turun ke lobi hotel tersebut.
            
“Annyeong, can I ask you?” Tanya Nina setelah sampai ke tempat reception.
            
“nae,” jawab pekerja di situ.

            “how can I go to this place?” Tanya Nina sambil tunjuk gambar yang terdapat di flyers itu.
           
“you can go outside this Hotel and …” jawab pekerja permpuan itu sambil menunjuk arah untuk mencari teksi. Nina pula hanya mengangguk kerana faham semua yang di perkatakan.

            Tiba-tiba ada seorang lelaki ke reception sebelahnya. Nina terkejut. Setelah beberapa saat, Nina terperasan yang lelaki di sebelahnya itu lelaki yang dia mengejek semalam. Nina cuba untuk tutup mukanya.
   
         “yibayo!” tegur lelaki itu setelah mengenal pasti siapa yang berada di sebelahnya tadi. Nina tersentak dengan suara lantangnya itu.

            Aish, tertangkaplah pulak. Fikir Nina. Tanpa segan silu, Nina pun berpaling kearah lelaki itu.

           “nae, wae?” Tanya Nina dengan sedikit kasar tetapi perlahan. Nina terkejut apabila terlihat lelaki itu berjalan laju kearahnya. Apa yang dia mahu buat? Fikir Nina. Nina cuba untuk lari tetapi lelaki itu terus memegang pergelangan tanganya dan menariknya keluar dari lobi tersebut.

           Muka Nina terus menerus berkerut. Sampailah Nina dipaksa untuk masuk ke dalam perut kereta mewah itu.
 Dia tidak tahu mahu buat apa. Lelaki itu menutup pintu kereta itu dengan sedikit kasar dan dia terus berlari ke tempat duduk pemandu. Lelaki itu masuk dan terus menukar gear kereta itu. Dan lelaki itu memecutkan lagi. Nina mula merasa geram di hati.

            “what’s wrong with you?” Tanya Nina dengan muka yang berkerut dan ketakutan dengan lagak ngeri lelaki itu.

            “can you just shut your mouth?” lelaki itu ternampak begitu marah dan sampaikan mukanya yang sangat comel itu menjadi sangat tidak di senangi oleh Nina.

            “orang nak tanye jeh, tak pasal-pasal aku kena marah tiba-tiba.” Ujar Nina membuatkan lelaki itu makin tidak senang hati. Walaupun lelaki itu tidak tahu apa-apa yang dicakapkan oleh Nina tadi, tetapi dengan nada yang sebegitu, lelaki itu hampir-hampir faham dengan apa yang dikatakan oleh Nina tadi. Lelaki itu menekankan lagi pepedal minyak untuk melajukan lagi keretanya.

            “can you just slow down. You wanna make me die or something?” Tanya Nina tiba-tiba setelah beberapa minit berdiamkan diri. Lelaki itu terus senyap dan tidak menghiraukan sikit pun tentang gadis berada di tepinya.

Setelah itu,,   

            “do you want some mineral water or something?” Tanya lelaki yang bernama Joong Ki itu setelah memakirkan kereta mewahnya itu di tempat parker di sebuah perhentian rehat dan rawat.

            “white coffe.” Jawab Nina ringkas. Joong Ki hanya mengangguk dan keluar dari perut keretanya. Nina mula bingun dengan kejadian yang menimpanya. Kerana kepeningan, dia mencari sesuatu dalam beg tanganya. Dia mengeluarkan bedak compac dan membukanya untuk melihat dirinya melalui cermin itu. Dia membetulkan rambut depanya yang sudah agak kusut disebabkan banyak kali meraut wajahnya.
  
          Setelah siap, Nina ternampak Joong Ki berjalan menghampiri kereta dan membuka pintu keretanya.

            “here.” Ujar Joong Ki sambil menghulurkan tin yang berisi air white coffe yang di minta oleh Nina tadi dan sebungkus roti yang berisi coklat.

           “gomawo.” Ujar Nina sambil tersenyun kelat. Nina mula membuka roti yang baru sahaja di beri oleh Joong Ki tadi dengan berhati-hati. Nina menyuap roti itu sedikit demi sedikit.~

End episode tiga hehe ~^^
so, camneh? best keh ? kalau best Komen lha ~~
love you all... Ppyong~ <3

*garisan perantaraan*

No comments:

Post a Comment